Efektywny konflikt

Konflikt a kłótnia

Warsztaty dla zespołów z zakresu efektywnego wykorzystania konfliktu. Czy masz do czynienia z konfliktem czy kłótnią? W zespole zdominowanym obawą przed wystąpieniem konfliktu, podjęcie decyzji należy do działań odkładanych na jak najbardziej odległe terminy. Konsekwencją takiego podejścia jest zastój i blokada w dalszym rozwoju zespołu, który nie przejdzie do fazy największej produktywności. Konflikt stanowi naturalny etap rozwoju każdego zespołu. Warunkiem do tego, aby konflikt był konstruktywny i przynosił efekty wzmacniające zespół, jest zaufanie i traktowanie go jako platformy starcia idei i rozwiązań, tak, aby w efekcie wybrać jak najlepszą opcję.

Konflikt pożądany

Konflikt pożądany to taki, który jest angażujący, a zdanie każdego z jego uczestników jest wysłuchane.

W opozycji do konfliktu pożądanego znajduje się konflikt destrukcyjny, kłótnia. Wiążą się one z brakiem zaufania i atakami personalnymi, w konsekwencji czego rodzą nieprzyjemne i demotywujące emocje. Z tego powodu jednym z głównych zadań lidera jest dbanie o poziom zaufania.

 

Warsztaty – dla kogo ?

  • menadżerowie i liderzy zespołów – osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołem, które chcą poprawić atmosferę i efektywność pracy poprzez skuteczne rozwiązywanie konfliktów
  • trenerzy i coachowie – profesjonaliści wspierający zespoły w rozwiązywaniu konfliktów i poprawie współpracy
  • członkowie zespołów – pracownicy, którzy chcą lepiej radzić sobie z konfliktami wewnątrz zespołu i współpracować efektywniej

Jakie korzyści po warsztatach ?

  • poprawa komunikacji w zespole – uczestnicy nauczą się lepiej porozumiewać, co prowadzi do mniejszej liczby nieporozumień i efektywniejszej współpracy
  • zwiększenie zaangażowania pracowników – rozwiązane konflikty wpływają na większą motywację i satysfakcję z pracy
  • lepsza atmosfera pracy – zmniejszenie napięć i konfliktów tworzy bardziej przyjazne środowisko pracy
  • wyższa produktywność – zredukowanie konfliktów wewnętrznych pozwala pracownikom skupić się na celach i zadaniach
  • rozwój umiejętności zarządzania konfliktami – menadżerowie i pracownicy zdobywają praktyczne narzędzia do radzenia sobie z konfliktami w przyszłości

Jak to działa?

Poznaj schemat naszego działania.

Dowiedz się więcej

    Zamów konsultacje


    Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (dalej jako „RODO”), oświadczam, że:
    Administratorem danych osobowych jest Teampartners Szczegółowe dane dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Teampartners dostępne są na podstronie Polityka Prywatności.