Warsztaty dla zespołów z zakresu efektywnego wykorzystania konfliktu. Czy masz do czynienia z konfliktem czy kłótnią? W zespole zdominowanym obawą przed wystąpieniem konfliktu, podjęcie decyzji należy do działań odkładanych na jak najbardziej odległe terminy. Konsekwencją takiego podejścia jest zastój i blokada w dalszym rozwoju zespołu, który nie przejdzie do fazy największej produktywności. Konflikt stanowi naturalny etap rozwoju każdego zespołu. Warunkiem do tego, aby konflikt był konstruktywny i przynosił efekty wzmacniające zespół, jest zaufanie i traktowanie go jako platformy starcia idei i rozwiązań, tak, aby w efekcie wybrać jak najlepszą opcję.
Konflikt pożądany to taki, który jest angażujący, a zdanie każdego z jego uczestników jest wysłuchane.
W opozycji do konfliktu pożądanego znajduje się konflikt destrukcyjny, kłótnia. Wiążą się one z brakiem zaufania i atakami personalnymi, w konsekwencji czego rodzą nieprzyjemne i demotywujące emocje. Z tego powodu jednym z głównych zadań lidera jest dbanie o poziom zaufania.