1. Zrozumienie zagadnienia
Celem etapu pierwszego, będącego fundamentu całego procesu działania, jest zdefiniowanie problemu. Zbieramy informacje, fakty, oceny. Badamy potrzeby organizacji do momentu znalezienia odpowiedzi na pytanie – w czym tkwi problem? Następnie stawiamy hipotezę, w której wskazujemy jakie działanie będzie najbardziej korzystne dla firmy.
2. Dodatkowa diagnoza/weryfikacja hipotez
W sytuacjach, w których wymagane jest dodatkowe zebranie informacji, sięgamy po pomocnicze działania i mierzymy obecny poziom problemu.
czytaj całość
3. Praca z zespołem
Określamy najbliższe kroki, które należy wykonać dla powodzenia interwencji.
czytaj całość
4. Badanie progresu
Jeżeli w ramach interwencji sięgnęliśmy po opcjonalny krok 2, możemy sprawdzić jakie efekty przyniosła wykonana praca.
5. Przegląd, podsumowanie, wnioski
Ostatnim, bardzo ważnym elementem, jest podsumowanie projektu.
czytaj całość